Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Kandovaná dýně

Stránky

středa 16. září 2015

Kandovaná dýně


A máme tu dýňovou sezonu. Dýně nejrůznějších druhů, tvarů a velikostí dnes pořídíte téměř na každém trhu. Kromě dýňové klasiky, jako je dýňová polévka a pečená dýně, jsem letos vyzkoušela i dýni kandovanou.  Kandování dýně je sice trochu časově náročnějším,ale výsledek byl pro mě milým překvapením






Na kandovanou dýni potřebujeme:

1 dýni - já jsem na kandování použila dýni máslovou
krystalový cukr 
šťáva ze 2 citronů
a 3 dny času....

1. den
dýni zbavíme slupky a nakrájíme na kostičky velké asi tak 1x1 cm. je potřeba počítat stím, že ve finální verzi se nám kostičky seschnou


Pokrájené kostičky vložíme do hrnce a zalijeme vodou do které přidáme 5 lžic octa tak, aby kostičky byly ve vodě ponořené, Hrnec přikryjeme poklicí a necháme 24 hodin odpočívat.


2. den
Po 24 hodinách vodu z dýně slijeme. Necháme na cedníku okapat. Dýňové kostičky vložíme do hrnce a smícháme s krystalovým cukrem. 



Množství cukru dáváme v poměru k dýni  0,5 : 1 (na 1 kg dýňových kostiček dáme 0,5 kg cukru). Dýni s cukrem dobře promícháme a opět necháme 24 hodin odpočívat.




3. den
 Po 24 hodinách - dýně smíchaná s cukrem pustí šťávu. Ke kostičkám přidáme šťávu ze 2 citronů V této šťávě dýňové kostičky vaříme tak dlouho, dokud nezesklovatí. 
V některých receptech jsem objevila, že někdo přidává k dýni ještě ananasové aroma. Já osobně jsem aroma nepřidávala.
Podle druhu použité dýně může vaření trvat různě dlouho. Pozor, aby se dýně nepřevařila.



Uvařenou dýni zcedíme, necháme okapat a vychladit. 
A nyní nás čeká závěrečná fáze a tou je sušení. Usušit povařenou dýni můžete v troubě anebo stejně jako já v sušičce na ovoce. Já jsem plát sušičky vyložila pečícím papírem a sušila cca 8 hodin. 



Usušenou dýni obalíme v moučkovém cukru a máme hotovo!!!
Kandovaná dýně se dá použít všude tam, kde se používá kandované ovoce...
Ale i samotná je vynikající!!!







Vyzkoušet můžete i další dýňové recepty...dýňová polévka, dýňové pyré, pečená dýně, dýňový kompot nebo dýňový džus ....recepty najdete ZDE





2 komentáře :

  1. Velmi zajímavé pro Toho, kdo má dýní plnou zahrádku. Já dělala kandovanopu lůru z citrónů a pomerančů. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za výborný recept, dělala jsem vloni, letos budu znova. Vlaďka

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...