Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Ovocný koláč z kynutého těsta

Stránky

čtvrtek 18. června 2015

Ovocný koláč z kynutého těsta


Dnes tu pro vás mám nachystanou malou inspiraci na letní pečení. Připravila jsem pro vás recept na letní kynutý koláč. Těsto na koláč je univerzální a ovoce, které na koláč použijete, tak můžete kombinovat dle aktuální sezony.







Kynuté těsto za mě jako vždy udělala domácí pekárna. Pokud pekárnu nemáte, potom vypracujte klasické kynuté těsto, pomocí kvásku.
Na těsto potřebujeme:

60 ml oleje
110 ml mléka
1 žloutek
320 g polohrubé mouky
50 g cukru krystal
1/2 kostičky droždí
Všechny suroviny vložíme do domácí pekárny, nastavíme program těsto a necháme pekárnu za nás pracovat . ( Během hnětení zkontrolujeme konzistenci těsta a pokud je příliš řídké, tak přisypeme mouku)

 Vykynuté těsto rozválíme a přeneseme na plech vyložený pečícím papírem.


 a teď můj malý osvědčený fígl, který dá koláči úplně jiný rozměr....střed vyválené placky potřeme směsí z 2 lžic rozpuštěného másla, 1 lžíce cukru a 1 lžičky skořice



Ozdobíme ovoce dle sezonní nabídky :) a posypeme drobenkou  kterou si připravíme ze
100 g másla
100g cukru
80  g polohrubé mouky
1 lžíci vanilkového cukru


Pečeme ve vyhřáté troubě na 180 st.







3 komentáře :

  1. Já osobně miluji kynutý ovocný koláč. A natřít jen střed? Na ten už nedávat ovoce? Určitě budu příští týden něco s ovocem péct, tak bych mohla vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Ali, koláč vypadá skvostně! Ta vychytávka s máslem a skořicí se mi taky moc zamlouvá,to musím zkusit :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Kolac jsem pekla o vikendu a je opravdu vyborny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...