Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Pečeme vánoční cukroví

Stránky

čtvrtek 27. listopadu 2014

Pečeme vánoční cukroví

Rok uběhl jako voda a vánoce se pomalu, ale jistě blíží.....a k vánocům neodmyslitelně patří i vánoční cukroví. Vůně vanilky, vánočního cukroví ta prostě k předvánoční atmosféře patří. A tak i já jsem opět zasedla k mým receptům na vánoční cukroví a přemýšlím, které letos bude na našem vánočním stole.....











Letošní "pečící sezonu" u nás v Jedlíkově již tradičně zahájily vánoční perníčky. Recept na  vánoční perníčky najdete ZDE. Vánoční perníčky peču v předstihu, aby se odležely a hlavně také proto, aby jedlíci měli co ochutnávat......Letos jsem při pečení perníčků vyzkoušela nová vykrajovátka. Už dlouho jsem pokukovala po vykrajovátkách na perníčky, které mají otvory pro uchycení na hrneček..




Myslím si, že kromě perníčků vykrajovátka užiji také na sušenky. Byla jsem zvědavá, jak perníčky s vykrajovaným otvorem po upečení dopadnou, zda se nerozpadnou či nespečou...


..ale obavy byly zbytečné ...perníčky se nerozpadají, nespekly se a krásně na hrneček pasují. Na fotce vidíte formičky a perníkové modelky, které  ještě čekají na nazdobení...

Vykrajovátka jsem objevila na stránkách obchodu s kuchyňským vybavením vsenavareni.cz Kromě vykrajovátek jsem na stránkách objevila i spoustu dalších užitečných pomůcek na vánoční pečení a další zajímavé kuchyňské potřeby. 





Perníčky už mám upečené, ale to je teprve začátek. To velké pečení vypukne až kolem Mikuláše...
Letos poprvé vyzkouším i pečení ořechů v silikonové formě. Silikonovou formu na pečení ořechů jsem (stejně jako vykrajovátka) objevila na stránkách obchodu s kuchyňským vybavením vsenavareni.cz  O recept i pečení se s vámi samozřejmě podělím....


Letos jsem se rozhodla, že už nebudu péct kakaové pracny. Moji jedlíci o ně nestojí a tak jejich konzumace zbývá na mně...a ale čeho musím upéct více jsou rohlíčky...ty mizí rychlostí blesku...takže letos o dávku více.....





A jako každý rok, tak i letos se chystám vyzkoušet nějaký nový druh...zatím stále přemýšlím a hledám inspiraci....


A tady je pár mých předvánočních rad, které se vám možná také hodí.......
                           
Ještě než se do pečení pustíte, oprašte své osvědčené recepty.....napište si seznam  surovin, které budete při pečení potřebovat a vydejte se na předvánoční nákup....



A pozor nesmíme zapomenout na formičky....formičky, nejrůznější vykrajovátka bez těch by to vánoční pečení nebylo ono. A možná že i ty vaše formičky potřebují před sezonou trochu vyčistit. Návod, jak vyčistit formičky najdete ZDE



Suroviny máme doma, formičky vyčištěné  a teď už jen zbývá pustit se do pečení....



Inspiraci a vyzkoušené a lety prověřené recepty na moje vánoční cukroví najdete  ZDE.



Ať se vám letošní pečení daří!!!!





A co VY a vánoční pečení, kdy začínáte péct  Vy?
A které druhy patří k Vašim nejoblíbenějším?






5 komentářů :

  1. Nás to čeká za dva týdny. Je to vždy víkendová orgie, i když po zkušenostech co kdo má rád nejvíc se stejně napracujeme nad vosími hnízdy a děláním různých perníků (skvělá zábava pro prcka). U jiných druhů děláme jen po jednom plechu, aby to bylo na miskách pestré.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Alis!
    Krásně jsi to tady vánočně vyzdobila.
    NO a na pečení se už docela těším.Určitě to ale nebudu přehánět,
    protože jedno dítě má přísnou dietu a druhé vůbec nejí sladké.
    Manželovo vosí hnízda a moje karamelové košíčky i perníčky určitě budou.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Alis, moje pečení zahájím zároveň s Milkulášem. Cukroví letos napeču v menším množství. Mladí si pečou sami a tak si spíše vyměníme a ochutnáme zase něco jiného.
    Ale úlky, rohlíčky, sádlové kuličky, ty budou určitě...

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Alis.Nejdříve musím strašně moc pochválit receptík od tebe na rohlíky.Dělala jsem dnes z něj malé banketky,na narozky muže,bude zítra tročku menší oslava sedmdesátky-ach jo,jsme starý papriky...S cukrovím to bude u nás poskrovnu,manžel spíše nesmí,kluci ty jsou běhálkové a tak prý jim ,,deka,,navíc škodí,tak jen něco,aby bylo na stole.Určitě moje milované slepované,vanilkové rohlíčky a vosí hnízda to bude určitě.Pa moc zdravím,měj hezký víkend a díky za výborný receptík-rohlíky nemají ani jednu chybu,spíše jen tu,že budou brzy fuč....

    OdpovědětVymazat
  5. Alis já začnu příští týden.Budu tu mít Justýnku a tak jsem ji slíbila že něco spolu vytvoříme :o) U nás určitě nebudou chybět-vanilkové rohlíčky,linecké cukroví,vosí hnízda,banánky...... Měj moc hezký víkend.Martina

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...