Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Rizoto s cuketou a tuňákem

Stránky

čtvrtek 12. června 2014

Rizoto s cuketou a tuňákem


Dnes jsme pro vás nachystala recept na rychlou letní večeři nebo také na rychlý letní oběd. Pokud je venku horko, jako bylo v posledních pár dnech, tak se mi nechce moc času trávit u sporáku. A tak se v tyto dny naše večeře nesou ve znamení rychlých jídel. A jedním z nich je právě rizoto. Tentokrát to vyhrála letní verze s tuňákem a cuketou.......






Na rychlé rizoto s tuňákem a cuketou budeme potřebovat:




5 hrstí rýže
1 červenou cibulku
1 konzervu tuňáka v oleji 
1 malou cuketu (pokrájenou na kostičky)
1 litr vývaru ( 2 vaničky Bohatý bujón Knorr - zeleninový)
olivový olej a máslo
petrželku
a parmezán na posypání


Cibulku nakrájíme na kostičky a zpěníme na rozhřátém oleji do kterého přidáme kousek másla.



Přisypeme rýži, promícháme a přilijeme naběračku horkého zeleninového vývaru.


 

Pokud máte domácí vývar ze zeleniny, tak ten je ze všech vývarů nejlepší. 
Já jsem zrovna neměla po ruce (ani v mrazáku) domácí vývar a tak jsem vývar připravila z bujonu. 
Já vím, že domácí, je domácí.... ale ruku na srdce,kdo z nás nikdy nepoužil kupovaný bujon :)
Já jsem použila Knorr bohatý bujon - zeleninový.




Na rizoto je potřeba silný vývar a tak jsem na 1 litr vývaru použila 2 vaničky bujónu. Bujon má želatinovou konzistenci a velmi dobře se rozpouští. Vývar je ve chvilce hotový a chuťově mě nijak nepohoršoval.....
Za občasného míchání hlídáme, až se vývar z rýže vyvaří.
A nyní přichází na řadu cuketa. Do rýže přidáme cuketou pokrájeno na kostičky.....promícháme, opět přilijeme horký vývar...

                             


 .... a pokračujeme v podlévání rýže dál....podléváme horkým vývarem, promícháváme...tak dlouho dokud rýže není měkká... 

Až je rýže dostatečně vařená, odstavíme hrnec ze sporáku, přidáme kousek másla a přidáme zcezeného tuňáka  a drobně nasekanou petrželku. Dle chuti můžeme osolit a opepřit. Já jsem výsledné rizoto již díky silnějšímu vývaru nijak nedochucovala.




 A na závěr ještě posypat strouhaným parmezánem.... a rychlá večeře je hotová.




A co VY? Co vaříte, když je venku velké horko?





1 komentář :

  1. Ahoj Alenko,zas jedno vyborne rizoto! Ja dnes delala ryzovy studeny salat, s tunakem a nakladanou zeleninou - horko nas zatim neopousti! pry se dockame zitra - dokonce hlasi velke bourky - z extremu do extremu, jak to v podlednich letech byva :-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...