Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí meduňkový sirup

Stránky

pátek 6. června 2014

Domácí meduňkový sirup

Nedávno jsem vám představila několik bylinek z naší zahrádky. A jednou z nich byla také meduňka. A tak vám dnes  přináším slíbený recept na domácí meduňkový sirup. Meduňka je velmi oblíbená bylinka, která má nádherně aromatické listy, které voní po citronu. V kuchyni má všestranné využití, kromě čajů a nálevů, které mají uvolňující a uklidňující účinky, se používá do různých míchaných nápojů, na ozdobu moučníků a dezertů a do salátů. A my ji dnes použijeme do sirupu. 





Na domácí meduňkový sirup budeme potřebovat:

2 velké  hrsti čerstvé meduňky
1 velký citron pokrájený na kolečka
750 ml převařené, vychlazené vody
asi 650 g krystalového cukru
2 lžičky kyseliny citronové




 1. den
meduňku opereme a vložíme do hrnce. Přidáme na kolečka pokrájený  citron a vše zalijeme 750 ml převařené, vychlazené vody. Hrnec přikryjeme poklicí a necháme 24 hodin v chladu vyluhovat.




2. den
Namočené lístky a citron přecedíme. Do přecezené vody přidáme cukr, kyselinu citronou. Vaříme tak dlouho, dokud se cukr nerozpustí a potom ještě asi tak 4 minutky necháme převařit.



 Plníme do čistých lahviček. Pevně uzavřeme a máme hotovo. Já pro jistotu ještě lahvičky klasicky zavařím. 




Na blogu najdete také další recepty na domácí sirupy...vyzkoušejte třeba domácí mátový sirup, domácí citronový sirup ....

a u nás je právě v plném květu černý bez... bezový sirup oceníte hlavně v zimě... recept najdete ZDE



Co VY a domácí sirupy? Také je doma vyrábíte?







17 komentářů :

  1. Alis děkuji za tvé recepty na sirupy, voní i na dálku. Meduňkový musí být ale opravdu výborný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu je výborný moc to nestojí a vydrží do příštího roku

      Vymazat
  2. Meduňkový sirup dělám podobně. Je výborný. ☼

    OdpovědětVymazat
  3. Alis ahoj! :-)
    To musí být veliká lahůdka. :-). Ten jsem ještě nikdy nepila. :-)
    Alis krásný den přeji! :-) Ahooooooooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že se hned do přípravy dám, meduňky mám hodně i máty.... Pěkný den Alis!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Ali, medunka je moc dobra a krasne vonava po citronu. Vzpominam si,ze jednou mi privezla sazenicku kamaradka - autobusem z Prahy :-)) a uchytla se. Pak jsem zjistila,ze je tu taky a pouziva se hlavne coby uklidnujici tisana.

    OdpovědětVymazat
  6. Alis také se na něho chystám--jen slimáci mě ho sežrali :o( Obsypala jsem ho ale skořápkami a už dorůstá --tak pak se do něho také pustím :o) Měj se krásně a děkuju za recept.Martina

    OdpovědětVymazat
  7. Alis, nalákala jsi mě. Meduňka mi hojně roste na zahradě, stejně tak i máta. Momentálně sklízím a suším na čajík. Musím se také pochlubit, že jsem o víkendu upekla jahodový kulatý koláč podle tvého receptu. Byl vynikající. Příště ho vyzkouším s jiným ovocem. Měj se pěkně!

    OdpovědětVymazat
  8. Žádné bylinky nemám a domácí sirup jsem nikdy nejen nedělala, ale ani nechutnala. To je asi škoda, že? No, co nadělám, teď už to nedoženu.

    OdpovědětVymazat
  9. Pokud chci aby byl sirup, hustší, můžu vařit dýl? neodpaří se i meduňka?

    OdpovědětVymazat
  10. Ano, pokus chcete sirup hustší, tak je dobré vařit déle. Myslím, že meduňková chuť se nevytratí.

    OdpovědětVymazat
  11. recept mě zaujal, při další návštěvě babičiny zahrádky se do něj pustím. Jen jsem se chtěla zeptat, jak dlouho ještě zavařujete skleničky?

    OdpovědětVymazat
  12. Nemusí se zavařovat,ale stači vypláchnout skenice vařící vodou a do sklenic nalít horkou štávu a otočit dnem vzhuru,

    OdpovědětVymazat
  13. Dnes jsem uvařil dávku 12 litru.Já dělám polov.várku s cukrem a pol.s medem.Ten se dává až je sirup chladnější-do 50 stupňu.Nejvíce se mě osvědčili láhve od dorata -horke plnění nebo od rumu.Jen trochu zhladnout a naplnit -není třeba ster.a vydrží i rok.Při zoufalém hledání lahví mě padnul pohled na zapomenutou láhev dom.slivovice.Poslední várku s medem začal takzvaně přichucovat,byla to taková dobrota,že na 3l sirupu padla sedmička slivky-mít více slivky tak jsem to převařil všechno.Tady určitě nebude problém s trvanl.-protože budu mít nespavost a jiné potížě několirát týdně.Zdraví pupino.

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den .Připravila jsem si také várku z 5l a zajímalo by mě,jestli tam dáváte pro trvanlivost kys.sorbovou,nikdo jí totiž neuvádí,mám strach,jestli se nebude kazit.Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...