Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Paprikový bůček

Stránky

pátek 13. září 2013

Paprikový bůček



Dnes chci hned na začátku upozornit všechny dietaře, aby nadcházející článek nečetli :). Prostě bůček a dieta nejdou k sobě.
No a pro nás ostatní přináším recept na něco nedietního, ale moc dobrého. Pokud právě chystáte nějakou rodinnou oslavu, posezení s přáteli, tak  bůčkem na paprice určitě nic nezkazíte :)









Bůček u nás v kuchyni není častým hostem. A to hlavně proto, že moji jedlíci všechno od masa, co se jen trochu podobá tuku, odkrajují, preparují. A občas mívám pocit, že by místo nožů měli vyfasovat nějaké erární skalpely, aby ta preparace byla ještě dokonalejší. A tak bůček, chudák nedoceněný, bývá u nás jen sporadicky.

Ale tentokrát jsem prostě neodolala a už dlouho jsem chtěla oprášit tenhle letitý recept. 
Na bůček na paprice potřebujeme:
Pěkně prorostlý bůček (množství dle počtu strávníků)
1 cibule 
4 stroužky česneku
5 kuliček nového koření
10 kuliček pepře
sůl



Osolený bůček vložíme do hrnce, přidáme pokrájenou cibuli, česnek a další koření, zalijeme vodou a vaříme asi tak 60 minut.
Uvařený bůček vyndáme z vody a  ještě teplý potřeme marinádou připravenou z 3 lžic oleje, 2 lžiček papriky (ti kteří mají rádi ostřejší chutě, tak mohou přidat i trochu pálivé papriky), já jsem ještě přidala 1 lžičku gulášového koření. Koření s olejem dobře promícháme a směsí potřeme uvařený bůček.
Takto naložený bůček zabalíme do alobalu a necháme nejlépe do druhého dne v lednici uležet.
A máme hotovo! Už jen nachystat chleba, okurku a s chutí do toho!!!



A co VY a bůček, má místo ve Vaší kuchyni ?




20 komentářů :

  1. Alis, takto připraveným bůčkem bych se určitě zavděčila mému choti. On je sice dietář, ale občas si malinko zhřeší.

    OdpovědětVymazat
  2. Alis, já už k Tobě asi chodit nebudu. Skoro vždycky slintám, vím, upozornění bylo na začátku, ale když já tak ráda dobrůtky, hlavně ty, které bych neměla. A toto určitě někdy zkusím, už jsem o tom přemýšlela, tak až budu mít konzumenta, který se nebojí jako můj manžel, jdu do toho, aspoň ochutnat. I když zrovna dnes jsem si koupila kousek bůčku na pečení, málo platný, jako pečeně je bůček nejšťavnatější maso.

    OdpovědětVymazat
  3. Alis, trochu "trpím" na Tvých stránkách - právě prodělávám generálku chrupu. ..Ale tuto "nezdravou" laskominu občas dělávám...

    OdpovědětVymazat
  4. To je přesně to pravé pro mého mužíčka..... no a mě to láká taky, se dobrovolně přiznám:-D:-D

    OdpovědětVymazat
  5. Takto bůček někdy upravujeme. Je to dobrota! :-D
    Přeji hezký víkend. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Alis mňaaam, bôčik môžem ja žiadnu dietku držať nemienim ani za svet :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Už jsem to dlouho nedělala. Zase jsem měla recept na marinádu s paprikou, česnekem, sojovkou a worschestrovou omáčkou. Nechalo se to uležet a bylo to super.Jako dítě jsem preparovala i řízky až ze mne rodiče nemohli, ale měla jsem to znechucené ze školky, kdy nás paní kuchařky ještě za KSČ nutily sníst i opravdu nechutně velký kousek tlustého masa. Teď už mi to nevadí.

    OdpovědětVymazat
  8. Alis ahoj! :-)
    Asi by jsi ze mě neměla dvakrát radost, ale já bych se přidala k tvým jedlíkům - také bych vyfasovala skalpel a pustila bych se do pitvy! :-D Jelikož já tlusté maso nerada! :-)

    Ale víš co jsme dnes dělali my? Škvarky!!!!!! Říkala jsem mamce, že bychom si mohli udělat škvarkové placky, ale obáváme se, že díky neustálému ochutnávači taťkovi na ně snad ani nedojde! :-D

    Alis měj se moc hezky a ahooooooooooooooooooooooj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AHoj Šári,moc Tě zdravím! Škvarky bych si taky hned dala :)

      Vymazat
  9. Paráda, niet čo dodať...a je po diete :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Hurá! Konečně recept bez česneku! Chci přinést mňam bůček do práce a zároveň nechci, aby to vypadalo jako vymítání upírů :-D Díky za recept. Lenka

    OdpovědětVymazat
  11. Také jsem moc ráda, že jsem našla recept bez česneku, ale trvalo mi to! Díky moc.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...