Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Rychlá majonéza bez vajec

Stránky

středa 2. ledna 2013

Rychlá majonéza bez vajec


Domácí majonéza bez vajec

Chtěla jsem svým jedlíkům připravit oblíbenou krabí pomazánku a jaké bylo moje zděšení... zásoby kupované majonézy došly..... a tak jsem se rozhodla udělat majonézu domácí. Na internetu jsem našla recept na majonézu, která se v době vaječné krize, určitě většině zalíbí - je totiž bez vajec. Recept jsem si trochu upravila a samozřejmě vyzkoušela.


majonéza bez vajec

Na přípravu bezvaječné majonézy potřebujeme:
100 ml mléka (použila jsem krabicové polotučné)
150 ml oleje
1 lžička hořčice
1 lžička šťávy z citronu
sůl, pepř
1/2 lžičky worchesterové omáčky


Mléko, hořčici, sůl, pepř a citronovou šťávu vložíme do vyšší nádobky a ponorným mixerem začneme mixovat. Postupně přiléváme olej, až nám hmota pěkně zhoustne. Dle chuti okořeníme, přidáme worchesterovou omáčku a popřípadě přidáme cukr ( já jsem nijak nedoslazovala).
Popravdě řečeno měla jsem z výroby domácí majonézy strach, ale zbytečný. Mixerem šla hmota krásně našlehat a výsledná majonéza.....překvapivě dobrá a krásně tuhá.
Z této majonézy můžeme vyrobit i domácí tatarskou omáčku .. přistrouháme okurku, cibulku, fantazii se meze nekladou.

Tenhle bezvaječný recept se určitě také hodí pro vaše velikonoční vaření! Nebojte se vyzkoušet!!!

A tady už je majonéza přimíchaná do krabí pomazánky:



Zdroj: internet (upraveno)

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...